25 Temmuz 2010 Pazar

İlkyardım Nedir?


İlkyardım, yaralanmış veya birden bire hastalanmış bir insana uygulanan bakımdır, ilkyardım, tıbbi tedavinin yerini almaz, sadece gereken tıbbi tedavi yapılana kadar ve ya tıbbi tedaviye gereksinim yoksa da, iyileşme sağlanana kadar uygulanır. Yaralanmaların ve hastalıkların çoğu tıbbi tedavi gerektir. ABD’deki ölümcül olmayan mesleki yaralanma ve hastalıkların en önde gelen nedenlerini göstermektedir. ise ABD’deki ölüm sebeplerinin önde gelenleri listelenmiştir.



Ölümle sonuçlanan yaralanmaların sayısıyla, daha az önemli olan yaralanmaların sayısı karşılaştırılmaktadır. Doğru uygulanan ilkyardım, ölümle hayatı birbirinden ayırabileceği gibi, hızlı iyileşme uzun süre hastanede kalma ya da sakatlıkların geçici veya kalıcı olması arasındaki farla da belirleyebilir. İlkyardım, sadece başkaları için uygulanabileceklerden ibaret değildir; acil durumlarda kendimize uygulayabileceğimiz müdahaleleri de içerir.

İlkyardım
Ev için hazırlanmış bir ilkyardım çantası ile, işyerleri kin hazırlanmış olan arasında fark vardır. Ev için olan. kişisel ilaçlar ve az sayıda gereç içerebilir. İşyerlerindeki ilkyardım çantaları için ise çok daha gerece ihtiyaç duyulurken (sargı malzemeleri i), kişisel ilaçlara gerek yoktur.
ilkyardım çantasında bulundurulması gereken malzemeler listelenmiştir.
İlkyardım çantalarında bulunabilecek antihistaminik, topikal kremler gibi ilaçların kullanımını kısıtlayan durumlar söz konusu olabilir. Bunun için ilkyardım uygulayacak kişinin, bu tarz ilaçları uygulamadan önce ilkyardım uygulanacak kişiden veya yakınından yazılı onay alması böylelikle uygundur.

İdeal bir ilkyardım çantasında bulunması gerekenler
2 Adet Sargı Bezi – (10 cm x 3.5 m) 50 Adet Gaz Kompres Sterilize
‘0 cm x 10 cm) 8 kat
3 Adet Üçgen Sargı re om x 100 cm x 135 cm)
Alkollü Antiseptik Solüsyon 50 mi ‘ Adet Flaster – (2.5 cm x 5 m)
10 Adet Çengelli İğne
1 Adet Paslanmaz Çelik Makas
1 Adet Elastik bandaj – ( 6 cm x 5 m)
1 Adet Turnike Kan Durdurucu
“10 Adet Yara Bandı
1 Adet Alüminyum yanık örtüsü –
2 Adet Tıbbi Eldiven ” Adet El Feneri ‘.
1 Adet Suni Solunum Maskesi
1 Adet ilkyardım El Kitabı
1 Adet İlkyardım Künyesi
1 Adet Susuz El Antiseptiği
1 Adet Hidrofil Pamuk 10 gr.
1 Adet Deprem Düdüğü

İlkyardım Neden Önemlidir?

İlkyardım uygulamayı bilmek fakat hiç uygulamamış olmak, ilkyardıma gerek duymak fakat uygulamayı bilmemekten daha iyidir. İnsanların çoğu önünde sonunda kendisi veya bir başkası için ilkyardım uygulaması gereken bir durumla karşı karşıya kalacaktır, bu yüzden herkes ilkyardım uygulamayı bilmelidir. Kalbi duran bir insana ilkyardım uygulanmasındaki birkaç dakikalık bir gecikme bile hayat veya ölüm anlamına gelebilse de, yaralanmaların çoğunda hayat kurtarıcı çabalara gerek kalmayacaktır. Çoğu insan, hayatı boyunca belki de sadece bir veya ilci kere yaşamı tehdit eden bir durumla karşılaşacaktır. Hayat kurtarmak önemlidir fakat daha az ciddi yaralanma durumlarında ne yapılacağını bilmek, daha fazla dikkat ve ilkyardım bilgisi gerektirir.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

Related Posts with Thumbnails
Pasta Tarifleri

Uyarı

Bu site yayınlanan sağlık ile ilgili bilgiler , ziyaretçilerini bilgilendirmek amacıyla yayınlanmaktadır. Burada yayınlanan yazıların tamamı bilgilendirme amaçlı olup, hiçbir şekilde hekim muayenesi ve konsültasyonunun yerine konulmamalı, hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sağlığınızla ilgili acil durumlarda, bekleme süresi sağlığınızı olumsuz yönde etkileyebileceği için, zaman geçirmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanızı öneririz.
Genel Kişisel Web